Установка варіатора УОЗ
Для правильної роботи мотора необхідно що б паливноповітряна суміш повністю згоріла коли поршень досягне ВМТ (верхньої мертвої точки) в цей момент тиск газів максимально і вони штовхають поршень вниз. Оскільки суміш згоряє не моментально, то підпалювати відповідно її треба раніше. Кут повороту коленвала двигуна між подачею напруги на свічку і ВМТ того ж циліндра називається кутом випередження запалювання.
Якщо суміш запалити пізніше, наприклад коли поршень буде в ВМТ, тоді максимальний тиск газів буде досягнуто пізніше, коли поршень пройшов вже якусь відстань від ВМТ. Втрачається енергія газів і потужність падає.
Якщо суміш запалити раніше, поршень ще не досяг ВМТ, а паливо вже повністю згоріло тиск газів досягає максимального значення ще до ВМТ і заважає поршня рухатися вгору, зростає навантаження на двигун, потужність падає, мотор перегрівається.
Кут випередження запалювання в першу чергу залежить від ставлення оборотів мотора до швидкості горіння суміші. Чим більше обертів тим більше повинен бути кут випередження запалювання. Швидкість горіння суміші вище кут повинен бути менше.
Таким чином ми бачимо що кут випередження запалювання дуже важливий параметр, який дуже істотно впливає на правильність роботи мотора.
Швидкість горіння пропан-бутанової суміші менше ніж бензину, відповідно для забезпечення належного функціонування двигуна кут випередження запалювання потрібно збільшити. Як це зробити? Штатний блок керування двигуном обчислює кут грунтуючись на показаннях датчика положення коленвала. Змінивши свідчення датчика положення коленвала ми можемо зрушити КВЗ. Прилад який підключається в розрив ланцюга датчика положення коленвала називається варіатор КВЗ.
В Україні представлені варіатори декількох виробників: Tamona Литва, АЕВ Італія, Stag Польща, Мікропромінь Україна. Найкраще себе зарекомендували Tamona і Мікропромінь.
ВПЛИВ варІатора КВЗ на ПОТУЖНІСТЬ
Експеримент полягає в тому, щоб виміряти потужність мотора при роботі на бензині, на газі і на газі з варіатором запалювання. В якості піддослідного автомобіля я використав особистий автомобіль Mazda 3 з мотором 2.0 FL, варіатор випередження запалювання AEB 510N Cobra. Налаштований на 9 градусів.
Нижче наведено графік крутного моменту і потужності (останній втрати на трансмісії).
З повагою,
команда Motor-Gas.
Газова форсунка - важливий елемент системи ГБО.
Одним з головних критеріїв газової, як і бензинової, форсунки є точність дозування палива і рівномірність його подачі через кожну форсунку. Це обов'язкові умови для стабільної і правильної роботи двигуна.
В процесі експлуатації газобалонного обладнання, через накопичення бруду що міститься в паливі, форсунки можуть змінювати свої характеристики, а саме пропускну здатність і стабільність роботи. Це може позначитися на поганому переході з бензинового на газове паливо, може проявлятися більш «жорстка», ніж на бензині, робота двигуна (особливо в ранковий час). Так само, ця проблема посилюється з настанням холодів. Коли форсунки гбо повністю забиті або вийшли з ладу, може проявлятися індикатор " Check engine ".