Покоління ГБО
На ринку ГБО існують кілька типів систем газобалонного обладнання. Для їх класифікації прийнято використовувати термін «покоління».
Кожне покоління працює за своїм принципом. Саме про це ми хотіли з Вами поговорити.
Для початку потрібно сказати, що відмінність в системах відноситься до елементів подачі газу, а також системі управління. Інші компоненти (балон, газові трубки, заправний пристрій) у всіх поколінь ідентичні.
1 покоління ГБО
Ежектор з регістром (з електро або вакуумним редуктором).
Найпростіша схема подачі газу в двигун, оснащується ежекторним редуктором з електро або вакуумним керуванням. Далі простий механічний дозатор і змішувач.
Газ подається у впускний колектор, до загального ресиверу.
(перше покоління ГБО)
2 покоління ГБО
Ежектор з лямбда контролем
Основа системи така-ж як і в першому поколінні, тільки замість простого механічного дозатора, встановлюється кроковий двигун, сигнал на який приходить від контролера. Вхідними сигналами для нього служать сигнал лямбда-зонда і датчик положення дросельної заслінки. Має також назву, лямбда-контроль система.
(друге покоління ГБО)
3 покоління ГБО
Впорскування газу не використовує за основу розрахунку упорскування газу стратегію упорскування бензину.
У цій системі використовується редуктор з надлишковим тиском. Газ подається окремо в кожен циліндр. Дозується спеціальним дозуючим пристроєм з кроковим двигуном. Чи не використовує для розрахунку запланованого газу стратегію упорскування бензину.
(третє покоління ГБО)
4 покоління ГБО
Впорскування газу, послідовне.
При роботі на газі, двигуном продовжує керувати бензиновий блок управління, тільки сигнал на бензинові форсунки є вхідним сигналом для газового блоку управління. Газовий блок управління вносить свої корекції, враховуючи також температуру газу, форсунок, тиск газу і управляє електромагнітними газовими форсунками. Тобто газовий блок управління є надбудовою і при роботі задіяні всі штатні датчики двигуна.
5 покоління ГБО
Уприскування рідкого газу з насосом в баку.
У цій системі також як і в системі 4-го покоління. При роботі на газі, двигуном продовжує керувати бензиновий блок управління, сигнал на бензинові форсунки є вхідним сигналом для газового блоку управління. Основна відмінність від системи 4-го покоління є, то що газ подається в колектор в рідкому вигляді. Для того, щоб забезпечити стабільний тиск газу і виключити ймовірність випаровування газу до форсунок в балоні встановлено газовий насос. В системі 5-го покоління відсутня редуктор-випарник, що, безсумнівно, полегшує монтаж в сучасних моторах, де мало місця в підкапотному просторі.
З повагою,
команда Motor-Gas.