Установка ГБО на FSI і TSI мотори
Технології не стоять на місці, в тому числі і в виробництві автомобілів. На даний момент практично всі автомобілі концерну Volkswagen (Audi, Skoda, Seat) оснащені моторами з безпосереднім уприскуванням палива FSI, TSI (Fuel Stratified Injection - пошарове уприскування палива). Цю технологію використовують також багато інших виробників.
Основною відмінністю системи безпосереднього уприскування бензину від розподіленого є те, що в системі непосредсвенно уприскування форсунка знаходиться непосредвенно в камері згоряння, а в системі розподіленого уприскування - у впускному колекторі. Ця технологія дозволяє зменшити витрату палива і знизити токсичність вихлопу.
Існує два основні підходи до реалізації вирішення питання установки ГБО на мотор з безпосереднім уприскуванням палива:
- Уприскування випаруваного газу у впускний колектор, використовуючи окрему газову форсунку.
- Уприскування рідкого газу безпосередньо в камеру згоряння, використовуючи штатну бензинову форсунку.
Відразу хочу обмовитися, що не використовую такі терміни, як 5-е або 6-е покоління ГБО, тому що ніде більше в світі крім наших пострадянських країн не ділять системи упорскування газу на покоління. Обидві технології мають свої переваги і недоліки, розглянемо детально кожну з них:
- Уприскування випаруваного газу у впускний колектор, використовуючи окрему газову форсунку.
Недоліки - крім газу, додатково ще витрачається бензин.
Переваги - абсолютно коректна робота мотора на всіх режимах. - Уприскування рідкого газу безпосередньо в камеру згоряння, використовуючи штатну бензинову форсунку.
Недоліки - Висока вартість.
Переваги - двигун працює в монопаливним режимі, включаючи режим холодного старту.
Всі варіанти виконання комплектів для моторів з непосредсвенно уприскуванням спеціально спроектовані для конкретної моделі з певним типом двигуна. Виробники не випускають універсальних комплектів, з можливістю автоматичної настройки.