Новинки на ринку ГБО
Вартість палива в Україні не радує не тільки власників бюджетних автомобілів, але і тих, хто їздить на більш дорогих машинах, включаючи преміум-сегмент. Саме для них за минулий рік з'явилося кілька дуже цікавих систем ГБО.
Ринок газобалонного обладнання в Україні, втім, як і в усьому світі, досить консервативний. Він безпосередньо прив'язаний до нових технологій, що впроваджуються в класичні двигуни внутрішнього згоряння. Проте за минулий рік на українському ринку з'явилося дві дуже цікаві системи. Це ГБО 5-го покоління з впорскуванням газу в рідкій фракції (LPi) і 6-го покоління (LPdi) для двигунів з безпосереднім уприскуванням палива. Обидві системи випускає голландська фірма Vialle.
ГБО: 5-е покоління
Головна відмінність ГБО 5-го покоління LPi (Liquid Propane Injection) - подача газу (зріджений, пропан-бутан) у впускний колектор здійснюється не в газоподібному (парова фракція), а в рідкому стані - через спеціальні форсунки. Тому система LPi має абсолютно нову конструкцію. Так, редуктор (випарник) замінений блоком клапанів (регулятор тиску) і газо-паливним насосом.
У газовому балоні розміщений газо-паливний насос, який під тиском подає скраплений газ до самих форсунок. Змінилися і трубопроводи - замість мідної трубки застосовані дві одиночні магістралі з синтетичного волокна. Головне достоїнство ГБО 5-го покоління - більш висока точність впорскування, ніж стверджують установники, а різниця з бензиновим мотором в витраті палива знижена до мінімуму.
Примітно, що потужності характеристики завдяки випаровуванню газу у впускному колекторі можуть виявитися навіть вище, ніж на бензині. Вартість ГБО 5-го покоління - близько 19000 грн. для 4-циліндрового мотора.
ГБО: 6-е покоління
Друга новинка - ГБО LPdi (Liquid Propane direct ingection) для моторів з безпосереднім уприскуванням палива в циліндри (VW - FSI, TSI; Mercedes -CGI і т. Д.), Яке також представляє голландська фірма Vialle. Це обладнання, яке у нас умовно відносять до шостого покоління, має спільні риси з ГБО 5-го покоління. А відрізняється воно тим, що газ подається в рідкому стані через «рідні» бензинові форсунки двигуна. Як і в попередньому випадку, тут використовується балон з насосом високого тиску, які подає рідкий газ до спеціального пристрою узгодження, де відбувається перемикання подачі газу і бензину. Дане обладнання привабливо тим, що дозволяє не тільки зберегти заводську потужність мотора, але і підвищити її. Так, за інформацією виробника, в автомобілі VW Passat 1,8 TSI потужність 160-сильного мотора підвищується до 169 л. с. Коштує такий комплект близько 20000 грн.
Варто зазначити, що для вищезазначених моторів з безпосереднім уприскуванням є й інша схема установки вузлів і їх роботи. У них газ подається в газоподібному стані через класичні газові форсунки, врізані у впускний колектор. У цій схемі бензинові форсунки продовжують працювати і на газі, але через них проходить близько 10-15% палива, що забезпечує охолодження розпилювача і виключає його закоксування.
Заправний вентиль
С выходом на рынок ГБО 5-го и 6-го поколений к этому оборудованию стали предлагаться дополнительные керамические фильтры, которые устанавливаются между заправочным пистолетом и газовым баллоном. Важно знать то, что такой фильтр может быть съемным, т. е. ввинчиваться в заправочную горловину непосредственно перед заправкой. К нему, собственно, и подключается пистолет газозаправочной станции. Последний вариант фильтра (стоит 40 евро) удобен тем, что штуцер, куда он вкручивается, может иметь компактные размеры, поэтому фильтр легко разместится в лючке, где расположена горловина бензобака.
Форсунки
У сегменті газових форсунок також є цікаве поповнення - вироби південно-корейського бренду Hana engineering. Це свого роду аналог відомих японських преміум-форсунок Keihin, які доступні тільки в комплекті з голландським ГБО Prins VSI (1500 евро). Однак Hana адаптовані під різні системи ГБО, т. Е. Ними можна укомплектувати ГБО практично будь-якого виробника. Дані форсунки відрізняються високою продуктивністю, дуже високою точністю дозування і мають значно меншу ціну щодо форсунок Keihin (планка на 4-цил. - 1600 грн.).
Радимо до читання статтю:
Секрети від газівників. Газові помилки. ГБО: визнання професіоналів.