Вплив температури газу на склад суміші
Суть експерименту полягала в наступному.
Оцінити за допомогою діагностичного обладнання, залежність зміни складу суміші від температури випаруваного газу (після редуктора).
Температуру газу змінювали за допомогою теплообмінника, його добре видно на фото нижче.
В якості піддослідного автомобіля був обраний автомобіль Gelly CK з газовим обладнанням TAMONA Progas. У цього обладнання є датчик температури газу і в програмі є можливість змінювати корекцію по температурі газу.
Автомобіль був налаштований при звичайній температурі газу ~ 40 градусів на всіх режимах.
Програмно відключена корекція по температурі газу.
Після автомобіль встановили на динамометричний стенд і підключили теплообмінник між редуктором і форсунками. Вимірювання проводили в два етапи. Без навантаження і під навантаженням.
Склад суміші визначався за допомогою ОБД сканера, по короткострокової корекції подачі палива.
Результати:
Без навантаження особливого впливу температури газу на склад суміші не спостерігалося, всі зміни порядку 1-2%. А ось під навантаженням картина радикально змінювалася і корекція "повзла" до -25%. Таку різницю я особисто можу пояснити тим, що при невеликій витраті, газ встигає нагрітися про форсунки, а на великих часах відкриття, вже не встигає.
Після ми перевірили як працює корекція по температурі в обладнанні TAMONA Progas. Отже ми включаємо корекцію і повторюємо експеримент. Ситуація значно поліпшується, але є недолік в тому, що в програмі була закладена лінійна залежність між температурою і коефіцієнтом перерахунку. А ця залежність не лінійна. І при різних температурах потрібен різний коефіцієнт.
Про це ми розповіли виробнику, і помилка була виправлена.
Оскільки ця стаття носить чисто пізнавальний характер, все табличні значення експерименту залишаються розголошеними.
З повагою,
команда Motor-Gas.