Є хороші редуктора або великий тест редукторів
Ціни на бензин в Україні регулярно ростуть і це змушує деяких відмовлятися від особистого транспорту або шукати вирішення проблеми. Для багатьох, таким рішенням є установка ГБО (газобалонного обладнання). Так, більше третини населення вже переобладнали свої автомобілі і це дозволяє їм витрачати на паливо вдвічі менше, але мова зараз не про це.
Ми вирішили протестувати компоненти систем ГБО. І в першу чергу вирішили почати з редукторів.
На українському ринку газобалонного обладнання дуже великий вибір редукторів для великих і потужних моторів. Навіть фахівцеві не завжди легко вибрати кращий варіант довіряючи рекламі та технічної документації виробника, яка, до того ж, як показав наш тест, не завжди правдива. Ось про це по порядку.
Для порівняльного тестування ми відібрали 16 самих популярних редукторів.
Як це все відбувалося?
У редукторів-випарників є кілька важливих параметрів його роботи:
1. Продуктивність.
Тобто кількість газу, яке може випаровувати редуктор за одиницю часу. Продуктивність побічно можна оцінювати температурою газу на виході з редуктора. Чим нижче температура і чим вище швидкість падіння температури, тим менш продуктивний редуктор.
2. Стабільність тиску.
Параметр, що оцінює падіння тиску на виході з редуктора в момент розгону автомобіля і зростання тиску при русі автомобіля без споживання палива (режим cut off).
Для порівняння редукторів, були забезпечені однакові умови, тобто один і той же автомобіль, та ж сама апаратура, температура навколишнього середовища і т.д ..
Крім цих двох основних параметрів, ми враховували ще:
- можливість зборки / розбирання,
- ремонтопридатність редуктора,
- складності його пристрої.
Для останніх 3-х параметрів не було необхідності проводити якісь спеціальні дослідження. Досить було їх розібрати і зібрати - відразу ставало ясно, наскільки вони ремонтопрігодни. З досвіду, наприклад, редуктор ROMANO якщо розбирався, то вже не було можливості його зібрати без заміни комплектуючих на нові, ZAVOLI - аналогічно. Систематизувавши, ми вивели всі дані в таблицю, яку ви можете побачити нижче.
Випробування проводили на автомобілі NISSAN ARMADA 5.6, v8 атмосферний мотор, більше 300 к.с .. Всі заїзди протяжністю 5-6 км ми проводили в нічний час, на порожній трасі, оскільки, необхідно було розганятися з 0 до максимуму по прямій.
На тест одного редуктора, з урахуванням його заміни і відкатки, йшло від 1,5 до 2-х годин. Тест всіх редукторів зайняв досить тривалий час, ми тільки більше тижня проводили виміри в динаміці. За весь час було спалено більше 200 л газу, які заправляли на одній і тій же АЗС. Температура за бортом була стабільно 0 ° C / - 2 ° C. Результати нашої роботи можна наочно побачити в відео-графіках.
Перед тим, як перейти до графіків, пару слів про електроніку, яка встановлена на автомобілі. На NISSAN ARMADA змонтовано голландське ГБО PRINS VSI-1 і не випадково ми вибрали саме його. Це чи не єдина апаратура, яка чітко вимірює температуру газу, а не паливної рейки, температуру пластмасового трійника. Датчик встановлений в протоці газу і чітко міряє його температуру. Так само, він миттєво реагує на температурні зміни. У VSI-1, програмно, повністю виключена можливість довприска бензину, в разі падіння температури. Наприклад, в VSI-2, як і в багатьох інших системах, вже впроваджена можливість довприска. Для досліджень нам потрібна була робота тільки на газі, і вибір був очевидний.
З першої четвірки редукторів, в першому вимірі, гідно себе показали два редуктора - Valtek Palladio і Turbot. До слова, відзначимо, що компанія ALEX зовсім недавно випустила новий редуктор Turbot 1500 для двигунів з потужністю до 265 кВт (360 к.с.).
Редуктори Antarctic і Bigas Double, на жаль, не змогли тримати температуру газу в перебігу тесту. Вона опустилася нижче нуля - це значить, що почала надходити в двигун разом з випарами газом і рідка фаза газу. Зверніть увагу, хоч деякі з цих редукторів і прогріли газ на холостому ходу до більшого значення, але за більш короткий період температура газу опустилася нижче 0.
Наступні 4 випробовуваних: Romano HD, BRC, Gurtner і НL. Всі вони досягли мінусової позначки температури газу, але тільки один редуктор зробив це за короткий проміжок часу. Решта протрималися досить довго (30 сек) в позитивному значенні, що в реальних умовах має бути достатньо.
Редуктор НL, повівся дуже дивно. У режимі максимального споживання газу - температура газу почала стрімко знижуватися, але, потім стала підвищуватися. При цьому споживання газу не зменшувалася, автомобіль знаходився в постійному розгоні. В кінці, після тривалого заїзду, здався і цей редуктор, але, якщо враховувати проміжок часу за який це сталося - показники цих 4-х редукторів, за винятком одного, показали себе на відмінно.
У третьому блоці ми протестували три редуктора були від одного виробника - KME Extreme, KME GOLD, KME TWIN. Два з них більш нової конструкції. За результатами відразу видно, що виробник врахував недоліки колишньої конструкції і вніс необхідні зміни. У цій 4-ке випробовувався так само редуктор Landi Renzo. У нього, як і у KME GOLD, практично однаково падала температура, але KME нової конструкції проявили себе краще - температура залишилася позитивною, що говорить про хорошу роботу виробника.
У заключному графіку виявилися Lovato HP, Prins OLD (старий тип), Prins new (новий тип) і Zavoli S. Редуктора Prins представлені старої і нової конструкції. За результатами тесту, можна побачити наскільки покращився результат редуктора нового типу. Це хороший показник того, що фірма кардинально підійшла до переробки редуктора в кращу сторону. Lovato HP і Zavoli S не дотягли до звання потужних редукторів.
Результати вражають, чи не так? Не поспішайте робити висновки з побаченого вище. Далі, ми покажемо вам таблицю по тиску, де максимальне значення зафіксовано в 2-х режимах: коли підключений вакуум і коли до редуктора не був підключений вакуум, а також, таблиця з іншими параметрами.
У таблиці, червоним виділені, ті редуктора, які «заклинило» видаючи максимальний тиск газу. При такому тиску жодні форсунки, ніякого виробника не можуть відкриватися. Автомобіль перестає рухатися на газі і без втручання фахівців автомобіль на газ не перейде. Зеленим, відповідно, виділені кращі результати.
P.S. 1
Ми викладаємо дані абсолютно всіх вимірювань. На наш погляд:
· Температура і тиск - це об'єктивні фактори.
· Ремонтопридатність, надійність - з «нальотом» суб'єктивності.
Оцінка проводилася за основними параметрами:
1. Температура;
2. Тиск;
3. Ремонтопригодність;
4. Надійність.
За ним ми вираховували середній бал. У зручності монтажу і поведінці тиску (закид тиску на cut off і просадка при максимальній витраті) - практично всі витримали тест, тому ми вирішили ці дані застосовувати як коригувальний коефіцієнт. В кінцевому підсумку, порахувавши середнє по всім параметрам температури, ремонтопридатності і надійності, отримали середній бал і вивели коригувальний коефіцієнт за зручністю монтажу і по поведінці тиску.
Виходячи з даних вище, з'явилася трійка лідерів, дані яких ми відокремили і представляємо на ваше огляд. Далі вирішили не узагальнювати, тому що для різних майстрів можуть бути основними різні параметри. Наприклад як, Gurtner і HL - діаметрально протилежні. Gurtner - ремонтопрігоден і надійний, але провалив тест по температурі, при цьому набрав 6,66 балів. HL відмінно для своїх розмірів тримає температуру, але ремонтопридатність і надійність практично на мінімумі. І він же, був єдиним, який не витримав випробувань і по закінченню тесту вийшов з ладу (за результатами нетривалих заїздів, близько 15 км, в екстремальних режимах, він почав труїти газ через вакуум).
А ось Zavoli S спочатку не розрахований на таку потужність, але часто зустрічається на 8-ми циліндрових машинах, тому ми його теж тестували, нарівні з усіма. Ми розуміли, що в такому тесті Zavoli S свідомо аутсайдер, але нам захотілося перевірити, чому ж виправдана його установка на 8 цил. двигуни.
Детальніше про поведінку кожного редуктора під час заїздів можна почитати тут (+ фото).