Покоління ГБО

На ринку ГБО існують кілька типів систем газобалонного обладнання. Для їх класифікації прийнято використовувати термін «покоління».

Кожне покоління працює за своїм принципом. Саме про це ми хотіли з Вами поговорити.

Для початку потрібно сказати, що відмінність в системах відноситься до елементів подачі газу, а також системі управління. Інші компоненти (балон, газові трубки, заправний пристрій) у всіх поколінь ідентичні.

1 покоління ГБО

Ежектор з регістром (з електро або вакуумним редуктором).

Найпростіша схема подачі газу в двигун, оснащується ежекторним редуктором з електро або вакуумним керуванням. Далі простий механічний дозатор і змішувач.

Газ подається у впускний колектор, до загального ресиверу.

(перше покоління ГБО)

2 покоління ГБО

Ежектор з лямбда контролем

Основа системи така-ж як і в першому поколінні, тільки замість простого механічного дозатора, встановлюється кроковий двигун, сигнал на який приходить від контролера. Вхідними сигналами для нього служать сигнал лямбда-зонда і датчик положення дросельної заслінки. Має також назву, лямбда-контроль система.

(друге покоління ГБО)

3 покоління ГБО

Впорскування газу не використовує за основу розрахунку упорскування газу стратегію упорскування бензину.

У цій системі використовується редуктор з надлишковим тиском. Газ подається окремо в кожен циліндр. Дозується спеціальним дозуючим пристроєм з кроковим двигуном. Чи не використовує для розрахунку запланованого газу стратегію упорскування бензину.

(третє покоління ГБО)

4 покоління ГБО

Впорскування газу, послідовне.

При роботі на газі, двигуном продовжує керувати бензиновий блок управління, тільки сигнал на бензинові форсунки є вхідним сигналом для газового блоку управління. Газовий блок управління вносить свої корекції, враховуючи також температуру газу, форсунок, тиск газу і управляє електромагнітними газовими форсунками. Тобто газовий блок управління є надбудовою і при роботі задіяні всі штатні датчики двигуна.

(четверте покоління ГБО)

5 покоління ГБО

Уприскування рідкого газу з насосом в баку.

У цій системі також як і в системі 4-го покоління. При роботі на газі, двигуном продовжує керувати бензиновий блок управління, сигнал на бензинові форсунки є вхідним сигналом для газового блоку управління. Основна відмінність від системи 4-го покоління є, то що газ подається в колектор в рідкому вигляді. Для того, щоб забезпечити стабільний тиск газу і виключити ймовірність випаровування газу до форсунок в балоні встановлено газовий насос. В системі 5-го покоління відсутня редуктор-випарник, що, безсумнівно, полегшує монтаж в сучасних моторах, де мало місця в підкапотному просторі.

(п'яте покоління ГБО)

З повагою,
команда Motor-Gas.